ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود. (ادگار‌ آلن‌پو)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


تبلیغات





چگونه بیشتر بفروشیم؛ ۴ روش برای فروش بیشتر

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 16 مرداد 1402
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
103 بازدید
0 نظر

چگونه بیشتر بفروشیم؛ ۴ روش برای فروش بیشتر

یکی از دغدقه‌های اصلی هر کسب و کاری فروش‌ محصولات است. اما چگونه بیشتر بفروشیم؟ گاهی برخی از کسب و کارها اطلاعات کافی از استراتژی فروش و قوانین آن ندارند؛ و همین امر موجب کسادی و بی‌رونقی کسب و کار آن‌ها شده است.

امروزه روش‌ها و ایده‌های متعددی برای افزایش فروش کالا‌ها پیشنهاد می‌شود. اما کدام روش و استراتژی فروش، برای کسب و کار شما بازدهی بیشتری دارد؟ در این مقاله به طور کامل به مبحث چگونه بیشتر بفروشیم خواهیم پرداخت. همچنین 4 روش برای فروش بیشتر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

 

 

چگونه بیشتر بفروشیم؟

چگونه بیشتر بفروشیم؛ ۴ روش برای فروش بیشتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای فروش بیشتر به دنبال راهکارهای دشوار و پیچیده‌ای می‌روند. این در‌حالی است که

تنها با پیروی از یک استراتژی فروش اصولی می‌توانند به سادگی درآمد بیشتری را کسب کنند.

همانطور که گفته شد، استراتژی‌ها و تکنیک‌های متفاوتی مانند تبلیغات گوگل برای فروش بیشتر وجود دارد. اما کدام استراتژی فروش، مناسب کسب و کار ما می‌باشد؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت، گام اول شناخت و آگاهی کافی از کسب و کارتان است. شما با به دست آوردن اطلاعاتی درباره‌ی حرفه‌ی خود و همچنین آنالیز مشتریان می‌توانید فروش خود را با آسانی دو برابر و یا حتی چندین برابر کنید.

 

۴ روش برای فروش بیشتر

1-پرسونا یا شخصیت مشتری را بشناسید

 

فروش بیشتر

 

برای اینکه بتوانید فروشتان را افزایش دهید لازم است، پرسونا یا شخصیت مشتری خود را به خوبی بشناسید و درک عمیقی از رفتار آنها داشته باشید. برای درک بهتر به این مثال دقت کنید. یک فروشگاه لوازم اسباب بازی را تصور کنید که تنها برای کودکان زیر 7 سال راه‌اندازی شده است، و روزانه چندین کودک به همراه والدینشان به فروشگاه مراجعه می‌کنند و از اسباب بازی‌ها دیدن می‌کنند. اما چه عواملی موجب می‌شود که کودک و والدین مشتاق به خرید شوند. در چنین صورتی شناخت کافی از پرسونا مشتریان مفید و کارآمد واقع می‌شود. شما با شناخت پرسونا خود یعنی کودکان زیر 7 سال و والدین آنها می‌توانید فروش خود را بالا ببرید.

اما چگونه شخصیت مشتری را بشناسیم و رفتار آن‌ها را پیش‌بینی کنیم؟ شما با تحقیق در‌مورد پرسونا مشتری به راحتی می‌توانید رفتار مشتریان خود را تخمین بزنید. با توجه به مثال قبلی، کودکان زیر 7 سال با توجه به جنسیت، معمولا به دنبال وسایل سرگرمی مثل اسلحه، خونه‌سازی، عروسک و… می‌باشند. همچنین شما باید دقت کنید که والدین نیز نقش مهمی در فروش شما دارند، چرا که همیشه به دنبال رشد و شکوفایی استعداد فرزندانشان هستند.

2-پیش از آنکه یک فروشنده باشید، یک مشاور دلسوز باشید!

بسیاری از فروشندگان به دلیل ترس از به فروش نرسیدن کالا‌ و از دست دادن مشتری دست به کارهای غیرحرفه‌ای می‌زنند. گاهی آنقدر درباره‌ی خصوصیات یک کالا صحبت می‌کنند که حوصله مشتری، سر می‌رود و به جای مشتاق شدن به خرید ترجیح می‌دهد هر چه زودتر مغازه و فروشگاه را ترک کند. این رفتار نه تنها مشتری را جذب نمی‌کند بلکه او را کلافه می‌کند. اما این همه‌ی ماجرا نیست. گاهی اوقات فروشندگان اطلاعات نادرستی از مشخصات کالا در اختیار مشتری قرار می‌دهند و این باعث از دست دادن اعتماد مشتری به فروشنده خواهد شد.

با این وجود چگونه رفتار کنیم تا مشتری مشتاق به خرید شود؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست. تحقیقات نشان می‌دهد که بیشتر افراد به هنگام خرید احساسی عمل می‌کنند تا منطقی. بنابراین تنها کافی است فروشندگان احساسات مخاطب و مشتری را درگیر کنند. به عبارتی فروشندگان تنها بجای اینکه فکر فروش کالاهایشان باشند، باید قبل از آن یک مشاور دلسوز باشند. حال شاید این سوال پیش بیاید که چگونه یک فروشنده می‌تواند یک مشاوره خوب ارائه دهد؟ فروشندگان می‌بایست در مرحله‌ی اول از نیاز و خواسته مشتری آگاه شوند. در این صورت می‌توانند کالای مناسبی را پیشنهاد دهند. پس در نتیجه فروشنده باید خوب به مشتری گوش دهد. سپس فروشنده باید اطلاعات کافی را صادقانه در اختیار مشتری قرار دهد، تا اعتماد مشتری را جلب کند.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

 

3-برای فروش بیشتر برنامه ریزی کنید

برای فروش بیشتر برنامه ریزی کنید

یکی از پرفایده‌‌ترین عوامل برای فروش بیشتر استفاده از برنامه‌ریزی متناسب با بازار هدف کسب و کار است. مدیران فروش و صاحبان کسب و کارها می‌بایست برای فروش بیشتر، یک برنامه‌ریزی فروش یا به عبارتی پیش‌بینی فروش داشته باشند. با این برنامه‌ریزی صاحبان کسب و کار اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرده و نیازها و اهداف را برآورد می‌کنند. همچنین می‌توانند از مشکلات، شکاف‌ها و نقص‌های خود آگاهی یابند و در صدد رفع آنها برآیند.

معمولا اکثر کسب و کارها برای فروش بیشتر از یک استراتژی فروش استفاده می‌کنند. این استراتژی با توجه به حوزه کاری برای مشاغل مختلف متفاوت است. اما برای اینکه یک برنامه ریزی موفق داشته باشیم بهتر است در اوایل کار نگاهی به روند قبلی کسب کار داشته باشیم تا بتوانیم نقص‌ها و شکاف‌ها را شناسایی کنیم. بعد از آن لازم است، اهداف کسب و کار را مشخص کنیم و نگاهی به آینده داشته باشیم، چرا که همه‌ی مشاغل اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را در برنامه‌ریزی خود دارند.

4-برای فروش بیشتر یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید

برخی از کسب و کارها تنها به صورت آنلاین فعالیت دارند. اما تعداد بی‌شماری از کسب و کارها هنوز به صورت آفلاین مشغول به‌کار هستند. در جهان امروز با پیشرفت قابل ملاحظه‌ی تکنولوژی، بسیاری از کسب و کارها به بستر اینترنت و فروش آنلاین روی آورده‌اند. بنابراین مشاغل می‌توانند در کنار فعالیت آفلاین به فعالیت آنلاین نیز بپردازند و فروش خود را افزایش دهند. یکی از روش‌های موثر در فروش بیشتر، راه‌اندازی یک وب‌سایت متناسب با حرفه‌ی شما می‌باشد. با پیاده‌سازی سایت شما به‌راحتی می‌توانید کالا و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید.

تعدادی از افراد بر این باورند که راه‌اندازی وب‌سایت و کسب و کار آنلاین تنها برای مشاغل بزرگ مفید و مثمر ثمر است. اما باید گفت که شما با هر نوع شغلی می‌توانید صاحب یک وب‌سایت باشید. از این رو، تفاوتی ندارد که شما یک فروشگاه لباس و یا یک مغازه کفاشی دارید، و یا یک پزشک و یا یک مهندس باشید. در‌نتیجه همه‌ی کسب و کارها می‌توانند وب‌سایت داشته باشند و فروش خود را دو چندان کنند.

اما برای راه‌اندازی یک وب‌سایت مناسب با کسب و کارمان چه کاری باید انجام دهیم؟ شما باید در قدم اول اطلاعاتی از حوزه‌ی حرفه‌ی خود به دست آورید و همچنین نیاز و اهداف کسب  کار خود را استخراج کنید. پس از تعیین هدف می‌بایست یک شرکت خدماتی که در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند را برگزینید.

نتیجه گیری

همانطور که در مقاله خواندیم راهکار‌ها و استراتژی‌های متعددی برای این مسئله که “چگونه بیشتر بفروشیم” وجود دارد. هر کسب و کاری باید متناسب با حرفه و خدماتی که ارائه می‌دهد، یک روش  استراتژی فروش هدفمند را برای خود برگزیند. شما میتوانید برای افزایش فروش خود از راه های اینترنتی از شرکت وب رمز کمک بگیرید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها بی آنکه متوجه شوند به دلیل رعایت نکردن اصول و قوانین فروش تعداد انبوهی از مشتریان خود را از دست می‌دهند. بنابراین لازم دانستیم در این مقاله شما را با 4 روش برای فروش بیشتر آشنا کنیم، امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: ترکیب تجربه شخصی با تجربه وب سایت efficy.com

اطلاعات دانلود:

نام: چگونه بیشتر بفروشیم؛ ۴ روش برای فروش بیشتر

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار