تکامل و حرکت، مبنا و پیش فرض کل وجود است. (انگلس)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


مقایسه کارمزد صرافی ایرانی و خارجی

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 2 فروردین 1401
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
176 بازدید
0 نظر


میزان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در سالیان گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت. تنها راه خرید ارزهای دیجیتال، صرافی‌های آنلاین هستند. در حال حاضر صرافی‌های داخلی و خارجی متعددی وجود دارند که کاربران ایرانی می‌تواند رمزارزهای مختلف را از آن خریداری کنند. صرافی‌ها سعی می‌کنند با ارائه خدمات متنوع و باکیفیت کاربران را راغب به ایجاد حساب کاربری و ترید کردن، کنند. کاربران با بررسی مزایا صرافی‌های مختلف یکی را انتخاب می‌کنند. یکی از گزینه‌های که کاربران به آن برای انتخاب توجه می‌کنند میزان کارمزد برای انجام معاملات است. کارمزد معاملات در صرافی‌های داخلی و خارجی مختلف، متفاوت می‌باشد. ما در این مطلب قصد داریم به مقایسه کارمزد صرافی ایرانی و خارجی بپردازیم.

موارد تاثیرگذار در کارمزد صرافی‌ها

میزان کارمزد در صرافی‌های داخلی و خارجی به موارد مختلفی بستگی دارد. هر صرافی برای ارسال، برداشت و معامله کردن یک کارمزد مشخص دارد. حجم معاملات شما در صرافی‌ها بر میزان کارمزدی که پرداخت می‌کنید، تاثیرگذار است. هر چه مبلغ و حجم معاملات شما بیشتر باشد، کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد.

در صرافی‌های داخلی شما بدون احراز هویت امکان ورود به بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال را ندارید. اما در صرافی‌های خارجی کاربران بدون احراز هویت می‌توانند به ترید کردن بپردازند. البته در این حالت هم سقف معاملاتشان محدود است و هم اینکه کارمزد بیشتری برای معاملات خود باید بپردازند.

همچنین برخی از صرافی‌ها ارز دیجیتال مختص به خود را دارند. اگر کاربران تعداد مشخصی از ارز دیجیتال صرافی را در کیف پول خود داشته باشند، کارمزد کمتری برای معاملات خود پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال صرافی کوکوین به کاربرانی که میزان مشخصی ارز دیجیتال این صرافی با نام کوکوین (KCS) را دارد، 50 درصد تخفیف در هزینه معاملات می‌دهد.

دیگر عامل تاثیرگذار در کارمزد صرافی، تیکر (Taker) و میکر (Maker) بودن است. معمولا میکرها کارمزد کمتری نسبت تیکرها پرداخت می‌کنند.

مقایسه کارمزد صرافی ایرانی و خارجی

کارمزد معاملات در اکثر صرافی‌ها درصدی از میزان معاملات شما است. کارمزد معاملات در صرافی بایننس که یکی از بزرگترین صرافی‌های خارجی می‌باشد، بدون احراز هویت برای میکرها و تیکرها 10 درصد است. میزان کارمزد در صرافی‌های هایت بیت، هیت بی تی سی و کوینکس به ترتیب 20، 0.9 و 0.2 درصد برای تیکرها می‌باشد.

میزان کارمزد در صرافی‌های داخلی نیز متفاوت است به عنوان مثال برای خرید ارز دیجیتال از صرافی تبدیل با تتر به صورت ثابت باید 0.2 درصد کارمزد بپردازید. میزان کارمزد در صرافی‌های دیگر داخلی مانند نوبیتکس، والکس و اکسیر به ترتیب 0.15، 0.2 و 0.1 درصد است. کارمزدهای که در این بخش اعلام کردیم مربوط به تیکرها می‌باشد. میزان کارمزد کاربران میکر کمی کمتر است.

موارد مهم دیگر برای انتخاب صرافی

مقایسه کارمزد صرافی ایرانی و خارجی

علاوه بر کارمزد صرافی موارد دیگری نیز وجود دارد که در هنگام انتخاب یک صرافی باید به آن توجه کنید. یکی از مهترین موارد برای انتخاب یک صرافی برای ترید کردن، میزان کاربران فعال است. هر چه میزان کاربران صرافی بیشتر باشد شما در زمان کوتاه‌تری می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را بخرید یا بفروشید.

تعداد ارزهای دیجیتال که امکان ترید کردن آن در صرافی وجود دارد دیگر موضوع مهمی است که در هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید. هر چه تعداد ارزهای دیجیتالی که در یک صرافی عرضه می‌گردد بیشتر باشد، شما امکان ایجاد سبد سرمایه‌گذاری متنوع‌تری خواهید داشت.

رابط کاربری نیز بسیار مهم است. هر چه سایت رابط کاربری ساده‌تری داشته باشد، کاربران راحت‌تر می‌توانند از بخش‌های مختلف استفاده کنند.

دیگر عامل مهم پشتیبانی صرافی می‌باشد. در زمان انجام معاملات، ایجاد حساب کاربری، احراز هویت، برداشت و واریز وجه ممکن است مشکلاتی برای کاربران ایجاد شود. به همین خاطر لازم است که پشتیبانانی وجود داشته باشند که آماده پاسخگویی به سوالات کاربران باشند.

چرا باید از صرافی‌های ایرانی استفاده کنیم؟

پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید و فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال از صرافی‌های داخلی استفاده کنید. زیرا به خاطر مشکلات مربوط به تحریم‌ها اکثر صرافی‌های خارجی مانند بایننس و کوکوین به کاربران ایرانی امکان ایجاد حساب کاربری را نمی‌دهند. کاربران معمولا با تغییر آی‌پی، در این صرافی‌ها حساب کاربری ایجاد می‌کنند و به ترید کردن می‌پردازند. اما اگر مشخص گردد که این کاربران ایرانی هستند، حساب کاربری آن‌ها مسدود و دارایی‌هایشان فریز می‌گردد. به همین دلیل بهتر است از صرافی‌های داخلی برای ترید کردن استفاده کنید.

همچنین برای اینکه امکان انجام معاملات در صرافی بیت کوین و بازار کریپتوکارنسی را داشته باشید، نیاز است که تتر خریداری کنید. تنها راه تبدیل تومان به تتر، صرافی‌های داخلی هستند. شما با استفاده از درگاه مستقیم بانکی می‌توانید کیف پول حساب کاربری خود را شارژ کنید و سپس با استفاده از ریال تتر بخرید.

از سوی دیگر صرافی‌های معتبر داخلی، دارای مجوز هستند. به همین خاطر اگر مشکلی برایتان پیش آید از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا امکان پیگری دارید.

معرفی چند صرافی داخلی معتبر

صرافی

در حال حاضر صرافی‌های ایرانی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. کارمزد صرافی ‌های معتبر داخلی معمولا با صرافی‌های خارجی برابر و حتی کمتر است. به عنوان مثال کارمزد صرافی تبدیل و والکس با کارمزد صرافی هایت بیت و کوینکس برابر می‌باشد.

در حالی که میزان کارمزد نوبیتکس و اکسیر از صرافی خارجی کمتر نیز هست. صرافی‌های تبدیل، والکس، آبان تتر، نوبیتکس و اکسیر از صرافی‌های معتبر داخلی هستند که مجوز خود را از معاونت فناوری دانش بنیاد ریاست جمهوری دریافت کردند. شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از مسدود شدن دارایی‌های خود به ترید کردن در این صرافی‌ها بپردازید.

سخن آخر

انتخاب یک صرافی برای سرمایه‌گذاری و ترید کردن ارزهای دیجیتال مشکل است. در زمان انتخاب صرافی بیت کوین شما باید به عوامل مختلف توجه کنید. هر صرافی مزایا و معایب خود را دارد که شما باید با توجه به اولویت‌های که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. کارمزد صرافی معمولا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک صرافی هستند، زیرا شما برای انجام هر معامله‌ای باید بخشی از دارایی خود را بپردازید. بنابراین باید صرافی را انتخاب کنید که کارمزد کمتری می‌گیرد. البته لازم است که بدانید مهمترین نکته در انتخاب یک صرافی معتبر بودن آن است. برای تعیین اعتبار یک صرافی به مجوزها و اطلاعات مربوط به تماس و مدیران آن توجه کنید.

اطلاعات دانلود:

نام: مقایسه کارمزد صرافی ایرانی و خارجی

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

, ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار