بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


تبلیغات





روش یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید با ترفندهای ساده

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 2 اردیبهشت 1399
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
241 بازدید
0 نظر

روش یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید با ترفندهای ساده

یادگیری یک زبان برنامه نویسی می تواند کاری سخت یا برعکس کاری لذت بخش باشد. در این مطلب نگاهی به چند ترفند مفید می اندازیم.

مرحله ۱: چرا می خواهید برنامه نویسی را بیاموزید

اکنون، قبل از اینکه به فکر ثبت نام در دوره های آموزشی یا تماشای فیلم های YouTube درمورد برنامه نویسی باشید- اولین کاری که باید انجام دهید- این است که از خود بپرسید چرا می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید. با دقت به هدف خود فکر کنید، چرا می خواهید مهارت برنامه نویسی را بیاموزید و چقدر وقت و هزینه برای انجام آن لازم خواهید داشت. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • به دنبال چه نوع مهارت هایی هستید. آیا می خواهید توسعه دهنده وب سایت شوید؟ یا ترجیح می دهید برنامه های موبایل را طراحی کنید یا در زمینه مهندسی نرم افزار کار کنید؟ شما باید به این موارد با دقت فکر کنید زیرا تا حد زیادی روی زبان هایی که باید یاد بگیرید تاثیر می گذارند.
  • چرا می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید؟ آیا یادگیری نحوه برنامه نویسی جز علایق شماست که می خواهید در اوقات فراغت خود به آن بپردازید؟ یا می خواهید برنامه نویسی را به صورت کاملا حرفه ای دنبال کنید؟
  • چقدر وقت و پول می توانید به این کار اختصاص دهد. اگر می خواهید ساعت های محدودی در هفته را صرف یادگیری برنامه نویسی کنید، لازم نیست در یک دوره فشرده شرکت کنید. و اگر می خواهید در یک دوره آموزشی فشرده و حرفه ای ثبت نام کنید، باید آماده پرداخت هزینه آن باشید.

اهداف خود از یادگیری برنامه نویسی را شناسایی و یادداشت کرده و در جایی امن ذخیره کنید. این یادداشت ها مبنای کار شما در آینده خواهند بود.

مرحله ۲: زبان های مناسب را انتخاب کنید

انواع مختلف برنامه نویسی به مهارت های مختلفی نیاز دارند. به عنوان مثال، اگر می خواهید نحوه برنامه نویسی برای یک وب سایت را یاد بگیرید، باید با زبان هایی مانندHTML ، CSS ، Java و JavaScript آشنا شوید. به همین ترتیب، توسعه برنامه های تلفن همراه به Java (برای Android) یا Swift برای (iOS) نیاز دارد. انتخاب زبان مناسب بسیار مهم است، به همین دلیل ما برخی از محبوب ترین زبان ها (برای مبتدیان) را در زیرمعرفی خواهیم کرد:

جاوا (Java): جاوا مسلما پادشاه زبان های برنامه نویسی در دنیای مدرن است. این برنامه، یک برنامه همه کاره است و برای مواردی مانند طراحی برنامه های Android و توسعه وب back-end استفاده می شود. جاوا یک زبان کاربردی برای یادگیری نحوه کدگذاری برای مبتدیان است. یادگیری آن بسیار ساده است، و مانند زبان انگلیسی خوانده می شود، برای برنامه نویسان جاوا موقعیت های شغلی بسیاری وجود دارد.

پایتون (Python): اگر جاوا پادشاه زبان های برنامه نویسی باشد، پایتون ملکه آنها است. پایتون بسیار متنوع است و کاربردهای مختلفی دارد. بسیاری از دانشگاهیان و محققان از پایتون برای ایجاد برنامه های تحلیل داده برای کمک به مطالعات خود استفاده می کنند. پایتون همچنین در پیشرفت فن آوری های جدید مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز بسیار موثر بوده است. یادگیری آن آسان است، و محبوب ترین زبانی است که در مدارس تدریس می شود.

روبی (Ruby): روبی زبانی است که در زمینه توسعه وب به صورت full-stack بسیار محبوب شده است. و امکان یکپارچه سازی دو بخش جلو و عقب یک وب سایت جدید از طریق چارچوب Ruby on Rails را برای کاربران فراهم می کند.

سالیدیتی (Solidity): اگر به توسعه رمزنگاری و ایجاد blockchain علاقه مند هستید، Solidity یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای شما است. اگرچه چندان شناخته شده و یا گسترده نیست، اما Solidity زبان اصلی توسعه قراردادهای هوشمند در blockchain Ethereum است.

HTML: اگر می خواهید به توسعه وب front-end بپردازید، باید HTML را بیاموزید. این زبان برای علامت گذاری متن استفاده می شود تا رایانه ها بتوانند آن را درک کنند، HTML (یا زبان نشانه گذاری Hypertext ) یکی از ساده ترین زبان ها برای یادگیری است. و می تواند شروع خوبی برای مبتدیان باشد.

CSS: CSS تقریباً به طور انحصاری در کنار HTML استفاده می شود تا به سبک و قالب بندی محتوا در صفحات وب بپردازد. همچنین این امکان را به شما می دهد تا کارهایی مانند تغییر رنگ و اندازه عناصر، یا موقعیت عناصر در یک صفحه وب و یا کل طرح یک صفحه وب را انجام دهید.

جاوا اسکریپت: جاوا اسکریپت نیز بسیار متنوع و گسترده است – دقیقاً مانند جاوا و پایتون. اگرچه این زبان از لحاظ تاریخچه یک زبان توسعه وب front-end بوده که امکان ایجاد عناصر تعاملی را فراهم کرده است، اخیرا جاوا اسکریپت در موارد دیگر – از جمله توسعه وب back-end نیز استفاده می شود.

مرحله ۳: منابع مناسب را برای کمک به یادگیری خود انتخاب کنید

اکنون که با برخی از زبان های رایج برنامه نویسی به کمک ما آشنا شده اید، وقت آن است که به بهترین روش های یادگیری آنها بپردازیم. برخی از این موارد عبارتند از:

دوره های برنامه نویسی آنلاین: دوره های برنامه نویسی آنلاین، مانند مواردی که در بالا توصیه شد، یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با یک زبان برنامه نویسی جدید هستند. در صورتی که به صورت اصولی انجام شوند، ساختارهای اساسی زبان ها و نحوه استفاده از آنها را به شما آموزش خواهند داد. دوره های آموزشی آنلاین معمولاً به شیوه ای سرگرم کننده و جذاب انجام می شوند و بسیاری از آنها به شما کمک می کنند همانطور که در حال آموزش هستید، در مرورگر خود برنامه بنویسید.

کتاب های درسی: کتاب های مرجع کد منابع بزرگی هستند که هر مبتدی باید از آنها استفاده کند. آنها حاوی تمام ساختارها و قراردادهای یک زبان هستند و به شما اجازه می دهند وقتی درباره برنامه خود دچار اشتباه یا شک می شوید، همه چیز را جستجو کنید.

ویدئوهایYouTube : فیلم های آنلاین و آموزش های ویدئویی منابع بسیار خوبی هستند که به شما کمک می کنند تا ذهن خود را با مفاهیم پیچیده آشنا کنید. شما باید از آنها در کنار یک دوره آموزشی آنلاین یا روشهای دیگر یادگیری برنامه نویسی کمک بگیرید.

 

روش یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید با ترفندهای ساده

 

مرحله ۴: یک ویرایشگر کد دانلود کنید

اگرچه بسیاری از دوره های آنلاین به شما اجازه می دهند کد را در یک ویرایشگر کد به طور مستقیم در مرورگر خود بنویسید، اما باید بدانید که در دنیای واقعی اینطور نیست. پس از فارغ التحصیلی از دوره های آنلاین، باید نوشتن کد را در ویرایشگر کد شروع کنید، بنابراین ایده خوبی است که این کار را از همین حالا انجام دهید.

اکثر زبان های برنامه نویسی دارای ویرایشگر کد مخصوص به خود هستند که می توانید آنها را دانلود کنید. آنها معمولاً با محیط های توسعه تعاملی(IDEs) تکمیل می شوند و به شما در ساخت کد شفاف و بدون خطا کمک می کنند. زبان های ساده مانند HTML و CSS را می توان مستقیماً در یک سند متنی نوشت.

مرحله ۵: نوشتن برنامه های خود را تمرین کنید

پس از آشنایی عملی با زبان انتخابی خود، باید برنامه ها و پروژه های خود را شروع کنید. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس کنید که مسافت طولانی در پیش دارید، اما با شروع یادگیری متوجه می شوید که خیلی زود پیشرفت خواهید کرد.

نوع برنامه یا پروژه ای که شما شروع به ساخت می کنید به زبانی که یاد می گیرید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در حال یادگیری طراحی یک وب سایت باشید باید از HTML / CSS استفاده کنید. همه این زبان ها پایه ای برای اپلیکیشن های برنامه نویسی برتر هستند و پیشنهاد می کنیم با استفاده از همین راهنما زبان خود را انتخاب نمایید.

اطلاعات دانلود:

نام: روش یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید با ترفندهای ساده

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

, , , ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار