آنكه می تواند، انجام می دهد، آنكه نمی تواند انتقاد می كند. (جرج برنارد شاو)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


تعریف صرافی اوکی اکسچنج از سرمایه گذاری و ترید کردن

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 14 تیر 1401
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
نویسنده مهراد
160 بازدید
0 نظر


در حالت کلی دو راه، سرمایه گذاری یا ترید  در زمینه خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و دست‌یابی به سود است. روش اول یعنی سرمایه گذاری افراد با خرید ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین که یکی از مهم‌ترین ارز‌های دیجیتال حال حاضر دنیا است، در بازا‌های مالی دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند. واقعیت این است که این فرد با انتظار افزایش قیمت بیت کوین در آینده، تصمیم دارد آن را با پول مبادله کند.  در روش دوم، که با نام ترید کردن شناخته می شود خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا این شیوه را شکل می‌دهد. به فردی که کار ترید کردن را نجام می‌دهد، تریدر می‌گویند. تریدر‌ها برخلاف سرمایه گذاران در بازه‌های زمانی کوتاه تری خرید و فروش ارز دیجیتال و دریافت سود را انجام می‌دهند. در ادامه به تفاوت این دو خواهیم پرداخت.

 

 

تفاوت سرمایه گذاری و ترید کردن

  • در روش سرمایه گذاری به ندرت پیش می‌آید تا سرمایه گذار همزمان با سرمایه گذاری‌های دیگر خود سرمایه گذاری جدیدی انجام دهد. اما در ترید کردن تکرار معاملات روندی عادی و نرمال است، یعنی اصل کار تریدر خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت مکرر است.
  • تفاوت دیگر دو روش ریسک پذیری تریدر و ریسک گریز بودن سرمایه گذار است. یعنی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری کمترین ریسک را می‌کنند. اما تریدر‌ها به دلیل شیوه کار آنها باید ریسک بیشتری را در کار خود قرار دهند.
  • نوع تجزیه و تحلیل دو گره نیز با یکدیگر متفاوت است. نوع تجزیه و تحلیل تریدر‌ها تکنیکالی است. به دلیل نامنظم بودن تغییرات بازار در طی مدت کوتاه تریدر‌ها مجبور به تحلیل فنی تکنیکال هستند. سرمایه گذاران نیز برای ارزیابی دوام یک رمز ارز در طولانی مدت باید از روش فاندامنتال استفاده کنند.
  • در برخی موارد ممکن است افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود، آن را به ارز دیجیتال تبدیل کنند. یکی از اهداف سرمایه گذاران در کنار سرمایه گذاری برای طولانی مدت حفظ ارزش سرمایه آنها است. با خرید و فروش تتر که یکی از ارز‌های با ثبات است می‌توان این هدف را ممکن ساخت.

روش‌های سودآوری حرفه‌ای با خرید از اوکی اکسچنج

روش‌های سودآوری دو گروه بسیار متفاوت است. در ابتدا روش‌های دست یابی سرمایه گذاران به سود را معرفی خواهیم کرد و سپس راه‌های دریافت سود تریدر‌ها را می‌گوییم.

 

 

سرمایه گذاران

درک قیمت: ساده ترین و راحت ترین روش سودآوری درک قیمت است. برای مثال با خرید مقداری بیت کوین منتظر بالا رفتن قیمت بیت کوین می‌شوید، سپس با سود چند دلاری آن را می‌فروشید. خرید و فروش بیت کوین به این روش را درک قیمت می‌گویند.

سود سهام: در برخی از شرکت‌های ارز‌های دیجیتال، پول به دست آمده از شرکت نسبت به سهام سهامداران به آنها پرداخت می‌شود که به این روش سود سهام گفته می‌شود. که شرکت‌ها با این روش به تشویق سهامداران خود برای سرمایه گذاری بیشتر و طولانی مدت می‌پردازد.

سوزاندن کوین: این شیوه به افزایش ارزش و قیمت کوین‌های مورد نظر می‌انجامد. به طوریکه شرکت‌ها و مالکان با سوزاندن و تخریب عمدی و خواسته باعث کاهش ارز مورد نظر می‌شوند. پس در نتیجه قیمت آن روندی صعودی را طی می‌کند.

ایردراپ: روشی جدید است که در آن توزیع ارز‌های دیجیتال بین عموم مردم به منظور تبلیغات است.

هارد فورک یا کوین رایگان: برخی از سرمایه گذاران با داشتن کوین‌های اصلی، امکان داشتن کوین‌ها را به صورت رایگان دارند. در این صورت شبکه بلاک چین به دو دسته تقسیم می‌شود.

تریدر‌ها

اشخاصی که تریدر هستند برای سودآوری از روش‌های مشابه سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند اما با این تفاوت که راه‌های آنها محدودتر است. تریدر‌ها می‌توانند از روش‌های درک قیمت، هارد فورک و ایردراپ استفاده کنند.

نکات مهم بر‌اساس تجربه صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج با تجربه خود نکات مهمی را در حوزه سرمایه گذاری و ترید کردن ارز‌های دیجیتال گوشزد می‌کند. با توجه به این نکات می‌توانید مطمئن باشید که اشتباهی در خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خود نمی‌کنید.

 

نگهداری درست از کلید خصوصی

یکی از اشتباهات افراد گم کردن کلید خصوصی است. کلید خصوصی نقش امضا شما را در معاملات ایفا می‌کند و با گم کردن آن راهی برای بازیابی و دریافت مجدد آن وجود ندارد، زیرا ارز‌های دیجیتال بر بستر بلاک چین تولید می ‌شوند که امنیت فوق‌العاده‌ای را برای ذخیره سازی ارز‌های دیجیتال فراهم می‌کند.

ذخیره سازی ارز‌های دیجیتال در کیف پول‌‌های سخت افزار یا نرم افزار

با ذخیره سازی ارز‌های دیجیتال خود در کیف پول‌های سخت افزار یا نرم افزار امنیت آنها افزایش می‌یابد. تا‌کنون بار‌ها اتفاق افتاده است که حملات سایبری باعث دزدیده شدن و از بین رفتن ارز‌های دیجیتال سرمایه گذاران شده است. به دلیل نگهداری ارز‌های دیجیتال در کیف پول صرافی، هنگام مورد حمله قرار گرفتن صرافی ارز‌های شما هم مورد حمله قرار می‌گیرد.

کنترل آدرس مقصد برای مطمئن شدن از درست بودن آن

از اشتباهات بسیار رایج و مکرر در بین سرمایه گذاران و تریدر‌ها می‌توان به آدرس مقصد نادرست اشاره کرد. افراد باید در هنگام ارسال ارز‌ها با نهایت دقت این کار را انجام دهند زیرا هیچ راهی برای بازپس گیری ارز‌های فرستاده وجود ندارد. بلاک چین‌های ارز‌های دیجیتال برخلاف بانک‌ها تغییر ناپذیر هستند.

انجام ترید بدون برنامه ریزی

اگر قصد ترید کردن ارز‌های خود را دارید باید به این نکته توجه کنید. برای شروع این کار باید قوانینی برای شروع، حد ضرر و استاپ خود قرار دهید. بهتر است دفتری برای یاد‌داشت کردن این نکات داشته باشید و پس از هر معامله جزئیات را وارد دفتر کنید. با برنامه ریزی امکان تصمیم گیری احساسی و انجام معاملات بر‌اساس حرص و طمع از شما گرفته می‌شود.

مشخص کردن حد ضرر یا استاپ لاس

در بسیاری از موارد افراد با مشخص نکردن حد ضرر، سرمایه خود را از دست داده اند. منظور از حد ضرر سفارشی خواهد بود که به افراد اجازه می‌دهد در هنگام رسیدن قیمت و ارزش ارز‌های دیجیتال به قیمت از پیش تعیین شده آنها را بفروشند. استاپ لاس کاملا کارآمد نیست اما می‌تواند در موقعیت‌های زیادی از خسارت‌های سنگین جلوگیری کند. کارایی استاپ لاس در زمانی کارآمد نیست که بازار روندی نزولی را طی کند.

سرمایه گذاری و ترید کردن از روی ترس

بسیاری از افراد به دلیل ترس از دست دادن دارایی خود تصمیم‌های اشتباهی در هنگام سرمایه گذاری انجام می‌دهند. این افراد بخاطر ترسشان و تازه کاری آنها در هنگام روند صعودی بازار اقدام به خرید ارز می‌کنند و در هنگام کاهش قیمت ارز‌ها تمام دارایی و سرمایه خود را از دست رفته می بینند.

اطلاعات دانلود:

نام: تعریف صرافی اوکی اکسچنج از سرمایه گذاری و ترید کردن

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار