بهتر است روی پای خود بمیری تا روی زانو‌هایت زندگی کنی. (رودی)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


آموزش ساخت آهنربای دائمی در خانه

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 24 شهریور 1401
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
262 بازدید
0 نظر


هولدر مگنتی موبایل بهترین نگهدارنده برای استفاده در خودرو است. از آنجایی که اساس کار هولدر موبایل نیروی مغناطیسی است، شما می  توانید با استفاده از آموزش ساخت آهنربای دائمی، یک هولدر مگنتی موبایل بسازید.

استفاده از هولدر در خودرو برای جلوگیری از حواس پرتی راننده بسیار مفید است؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم برای آموزش ساخت هولدر مگنتی برای موبایل تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

مراحل ساخت آهنربای دائمی در خانه

برای ساخت آهنربا روش های مختلفی وجود دارد، انتخاب روش ساخت آهنربا به کاربرد آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می  خواهید از آهنربا برای هولدر موبایل استفاده کنید، باید یک آهنربای دائمی و قوی تهیه نمایید زیرا محافظت از موبایل و نگهداری از آن بسیار حائز اهمیت است. در ارتباط با آموزش ساخت آهنربای دائمی در خانه می توان گفت، آهنربایی که دارای ویژگی های مغناطیسی باشد به عنوان آهنربای دائمی شناخته می شود. آهنربای دائم از جنس فولاد است و موادی که از جنس آهن هستند همواره خاصیت آهنربایی موقت دارند. آلیاژ آهن، بور و نئودینیوم همواره قوی‌ ترین نوع آهنربا را ایجاد می کند. یکی از اصلی ترین آموزش‌های ساخت آهنربای دائمی در خانه به شرح زیر است.

مواد مورد استفاده برای ساخت یک آهنربای دائمی در خانه عبارتند از:

  • منبع تغذیه قابل تنظیم
  • کیت لحیم کاری
  • چسب حرارتی
  • نوار عایق
  • تکه های چوب
  • یک قطعه آهن (4*8)
  • سیم مگنت
  • و سوئیچ

در این روش باید ابتدا از تخته چوب ها مطابق شکل زیر استفاده کنید و یک قاب سلونوئید را بسازید.

 

 

در مرحله دوم باید سیم مسی را حدود 1000 دور به دور قاب بپیچید تا سلونوئید ساخته شود. سپس با طراحی مدارات لازم و اتصال مجموعه به یک منبع تغذیه، یک آهنربای دائمی در خانه بسازید.

 

انواع روش های ساخت آهنربا در خانه

از جمله روش های ساخت آهنربای موقت نیز می  توان به روش  های زیر اشاره کرد:

  • روش القایی

در این روش به یک آهنربای میله ای و یک شیء فلزی مانند میخ احتیاج دارید. اگر یک میخ فلزی مدتی به آهنربا متصل باشد، میخ اندکی خاصیت مغناطیسی پیدا می  کند.

  • ساخت آهنربا به روش اتصال

این روش یکی از متداول ترین روش های ساخت آهنربای موقت است. بدین ترتیب یک ماده با خاصیت مغناطیسی می تواند خاصیت آهنربایی خود را در یک شیء فلزی القا کند. اگر یک میخ فلزی را چندین بار در یک جهت روی آهنربای قوی بکشید، میخ دارای خاصیت مغناطیسی می شود.

  • استفاده از الکتریسیته برای ساخت آهنربا

اگر چه روش های فوق برای ساخت آهنربا به کار می  روند، اما برای استفاده از آهنربا جهت ساخت هولدر موبایل باید از انواع آهنربای دائمی و قوی استفاده کنید.

کاربردهای آهنربا برای ساخت هولدر مگنتی موبایل

با استفاده از یکی از روش های فوق می توانید نوعی آهنربا در خانه بسازید. برای این که آهنربای شما برای ساخت هولدر مگنتی موبایل کاربرد داشته باشد، باید از آهنربای قوی تری استفاده کنید. همچنین می‌ توانید قطعات آهنربایی که قدرت مغناطیسی آن ها ضعیف شده است را در خانه به آهنربای قوی تبدیل کنید و مجدد از آن ها استفاده نمایید. به همین منظور، می توانید آهنربای ضعیف شده را چندیدن بار روی یک آهنربای قوی بکشید، این کار باعث می شود که میدان های مغناطیسی در آهنربای ضعیف شده دوباره جهت گیری کنند.

برای ساخت هولدر مگنتی کافی است پایه‌ ای فلزی برای هولدر در ماشین طراحی کنید، سپس قطعه ای از آهنربای قوی را با چسب به قاب گوشی بچسبانید. در نهایت برای استفاده از این وسیله باید موبایل خود را در قاب مورد نظر قرار داده و سپس قاب را روی پایه قرار دهید. مشاهده می  کنید که آهنربای جاساز شده در قاب گوشی به صفحه فلزی هولدر متصل می  شود. با انجام دقیق مراحل آموزش ساخت هولدر مگنتی برای موبایل می توانید این وسیله کاربردی را مطابق شکل زیر بسازید.

 

سخن پایانی

آهنربا جزء جدانشدنی زندگی روزمره است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آن در ارتباط هستیم. یکی از کاربردهای آهنربا، ساخت هولدر موبایل است. هولدر موبایل نیز به عنوان یک پایه نگهدارنده موبایل عمل می کند و نوع آهنربای به کار رفته در آن باید از نوع آهنرباهای دائمی و قوی باشد. با توجه به آموزش ساخت آهنربای دائمی در خانه و آموزش های مرتبط با ساخت هولدر مگنتی، شما می توانید نسبت به ساخت این وسیله کاربردی اقدام کنید.

اطلاعات دانلود:

نام: آموزش ساخت آهنربای دائمی در خانه

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار