شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم. (دوروستان)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


هرآنچه درباره‌ی راهنمای خرید سرور اختصاصی ویندوز نیاز دارید

دسته بندی :رپورتاژ
تاریخ : 28 بهمن 1400
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
219 بازدید
0 نظر

سرور اختصاصی ویندوز

هرآنچه درباره‌ی راهنمای خرید سرور اختصاصی ویندوز نیاز دارید

خرید سرور اختصاصی ویندوز یا ( Windows Dedicated Server)، برای اکثر کسب و کارهای بزرگ، سازمان ها و فروشگاه های اینترنتی پر ترافیک با بازدید بالا، به عنوان یک ضرورت محسوب می شود، چرا که آنها به منابع بسیار قدرتمند و پرسرعتی جهت میزبانی از سایتشان احتیاج دارند. شاید فکر کنید که خرید سرور اختصاصی ویندوز، موضوعی ساده است اما این‌گونه نیست. برای انتخاب یک سرور مناسب قاعده‌ای کلی وجود ندارد و هر سایتی با توجه به کارایی‌هایش نیاز‌های متفاوتی دارد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید سرور اختصاصی خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید و با نکات مهم آشنا شوید.

سرور اختصاصی ویندوز چیست؟

یک سرور اختصاصی منابع یک سرور کامل را به طور اختصاصی در اختیار سایت شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود شما بتوانید حجم بالای اطلاعات و ترافیک سایت را به راحتی مدیریت کنید. برای مدیریت سخت افزار و نرم افزار سرور شما اگر سیستم عامل ویندوز بر روی آن نصب شود، به آن سرور اختصاصی ویندوز گفته می شود.

چرا باید سرور اختصاصی ویندوز بخرید؟

سرور اختصاصی ویندوز با کارایی  و هزینه بیشتر:

سرورهای اختصاصی به طور کلی برای زمانی که می خواهید منابع کامل، حریم خصوصی و امنیت با کیفیت برتر داشته باشید، گزینه ایده آلی در نظر گرفته می شوند. آنها کاملا برای وب سایت های پر ترافیک گزینه ای  ایده آل هستند. تفاوت در هزینه  سرور های اختصاصی ویندوز با سایر سرویس ها، عمدتاً به این دلیل است که سرورهای دیگر اشتراکی هستند و هزینه ها بین آنها تقسیم می شود در حالی که در اینجا فقط یک نهاد وجود دارد که کل بار را به دوش می کشد.

مناسب برای SMB ها:

SMB  مخفف بیزینش های کوچک رو به رشد می باشد و در تحقیقات به این اشاره می شود که یک  سرور اختصاصی ویندوز مناسب ترین گزینه برای چنین کسب و کارهایی  می باشد. با توسعه فناوری و افزایش رقابت در میان شرکت‌های هاستینگ، خرید سرور اختصاصی ویندوز  مقرون به صرفه شده است .

سازگاری بالای سیستم عامل ویندوز

یکی از مزیت های خاص سیستم عامل ویندوز، سازگاری آن با تمامی سیستم عامل ها و زبان ها است. اگر سایت شما با زبان  PHP و با دیتابیس MySQL ساخته شده باشد، همچنان می توانید پلن‌های میزبانی سرور اختصاصی ویندوز را خریداری کنید. فن آوری های ویندوز توسط لینوکس پشتیبانی نمی شوند و می توانند باعث وقفه در خدمات و عملکرد شوند.

دسترسی به فناوری های درجه یک:

کاربران ویندوز می توانند دسترسی داشته باشند و بتوانند از فناوری های پیشرفته مانند Visual Interdev، Windows Streaming Media، Microsoft SharePoint و غیره استفاده کنند. برخی از ارائه دهندگان میزبانی نیز Smart Bundle Pro را ارائه می دهند که با ابزارهای متعددی برای ارتباط بهتر از طریق ایمیل همراه است.

با این حال، شما باید هزینه بیشتری را برای خرید سرور اختصاصی ویندوز (بعلت نیاز به تهیه نسخه اصلی ویندوز و کیفیت بی نظیر سخت افزار های آن )بپردازید.

 

سرور اختصاصی ویندوز چه قابلیت هایی دارد؟

خرید سرور اختصاصی ویندوز

انتخاب سرور خوب برای سایت‌های بزرگی که بر پایه زبان ASP توسعه‌یافته‌اند، از دغدغه‌های وب مسترهایی است، که قصد بهینه‌سازی سئو و پینگ تایم خود رادارند.

 

کنترل و مدیریت

سرورهای اختصاصی ویندوز به شما امکان دسترسی ادمین به سرور را می دهند. در حالی که کاربران لینوکس می توانند از طریق دسترسی SSH به سرور خود نزدیک شوند، سرویس گیرندگان سرور اختصاصی ویندوز می توانند از طریق ریموت دسکتاپ به سرور خود دسترسی داشته باشند. از طرفی سرور را متناسب با نیاز خود پیکربندی کنید. شما می توانید هر نرم افزاری را که برای کسب و کار خود لازم می دانید نصب کنید .

حریم خصوصی کامل

سرورهای اختصاصی ویندوز  قوی می باشند و در دیتاسنتر بسیار ایمن  قرار گرفته اند. با فایروال ها و اسکن آنتی ویروس در فواصل زمانی ثابت، سرور شما به خوبی محافظت می شود. هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند بدون اجازه قبلی شما به داده های شما دسترسی پیدا کند. امنیت فیزیکی در دیتا سنتر تضمین می کند که امکان سرقت زیرساخت وجود ندارد.

قابلیت اطمینان

به وب سایت منابع کامل و انحصاری تخصیص داده می شود. بنابراین ترس از اینکه سایر وب سایت ها از منابع سخت افزاری و نرم افزاری شما استفاده کنند و سایت شما را در این فرآیند کند کنند، دیده نمی شود. یک IP اختصاصی و یک کنترل پنل Plesk برای مدیریت حساب خود در اختیار شما قرار می گیرد. میزبان شما برای اطمینان از آپتایم شبکه با حداقل 99.95٪  مسئول می باشد.

سعی کنید یک سرویس میزبانی از سرور اختصاصی ویندوز را خریداری کنید که پشتیبانی شبانه روزی ارائه می دهد. این یک امر ضروری است زیرا بدون پشتیبانی شرکت هاستینگ ارائه دهنده سرور، باید به تنهایی از پس مسائل مرتبط با سرور برآیید! در صورت بروز مشکل یا نیاز به ایجاد تغییراتی، باید فردی مسئول باشد که بتوانید با او صحبت کنید.

 

نکات مهم خرید سرور

خرید سرور ویندوز

سرور اختصاصی ویندوز باتوجه به اینکه به همراه: سخت‌افزار تمام اختصاصی، آپ تایم عالی، موقعیت جغرافیایی ایران و آلمان، پشتیبانی ۲۴ ساعت و قیمت اقتصادی ارائه میشود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

 

لوکیشن سرور

لوکیشن سرور به نوع کارکرد سایت شما بستگی دارد. اگر تمامی کاربران سایت شما از داخل ایران هستند استفاده از سرور ایران به علت داشتن PING TIME پایین‌تر سرعت لود بالاتری خواهد داشت. از طرفی دیگر چون این سرورهای داخلی فاصله جغرافیایی کمتری تا مخاطبین شما دارند، می توانند کیفیت بهتری را ارائه دهند. پس بهترین سرور اختصاصی ویندوز را از شرکت هاستینگ بخواهید که  معتبرترین دیتاسنترهای ایران را برای نگهداری  سرورهای اختصاصی انتخاب کرده اند.

اما اگر سایت شما کاربرانی از داخل و خارج ایران دارد بهتر است از سرور آلمان استفاده کنید تا کاربران با آی پی خارج از ایران با کندی سایت مواجه نشوند.

استفاده از تکنولوژی RAID

با استفاده از تکنولوژی RAID 10 دیتا همزمان بر روی چهار دیسک نوشته و ذخیره می‌شود تا در صورت بروز خطا از سمت یک یا دو دیسک بتوان دیسک سالم را جایگزین کرد. در این حالت به دلیل خوانده شدن اطلاعات از طریق چهار دیسک سرعت خواندن دیتا بالا می رود و این تاثیر  زیادی در سرعت میزبانی شما از وب سایت خواهد داشت.

سخت افزار سرور اختصاصی

در سخت افزار سرور اختصاصی مدل هارددیسک، پردازنده و معماری رم اهمیت زیادی دارد.

معماری رم شامل رم DDR3 و DDR4  و نوع هارد دیسک شامل SSD  و HDD می باشد. سرورهایی که SSD را بعنوان فضای ذخیره سازی بکار میگیرند از سرعت بسیار بالاتری برخوردار می باشند. البته نوع رابط هم در سرعت SSD بی تاثیر نیست. تکنولوژی NVMe جدید ترین می باشد و سرعت آن با نسل ساتا اختلاف انکار ناپذیری دارد.

این نکته را فراموش نکنید که مدیریت کامل سرور اختصاصی ویندوز از طریق کنترل پنل هایی چون پلسک امکان پذیر می باشد.

چه زمانی باید برای خرید سرور ویندوز اقدام کنید؟

سایت‌های فروشگاهی با توجه به حجم داده زیاد و ترافیک بالای بازدید نیازمند ترافیک ماهیانه بالا و فضای ذخیره‌سازی بیشتر و پردازنده قدرتمند هستند و برای دست‌یابی به منابع بیشتر نیازمندخرید بهترین سرور اختصاصی هستند.

جمع‌بندی

خرید سرور اختصاصی ویندوز می تواند به عنوان یک سرویس میزبانی با کیفیت و پر سرعت، ابزاری برای برنامه نویسی و پیاده سازی اپلیکیشن های مختلف و محلی برای راه اندازی سرویس های خاص باشد. برای تهیه بهترین نوع سرور اختصاصی ویندوز نکته ای که قابل توجه است، اهمیت به موقعیت سرور، منابع سخت افزاری و اورجینال بودن نسخه ویندوز می باشد که نباید از آن غافل شد. از طرفی دیگر بهتر است تا به پشتیبانی و مراکز داده ای که سرور در آن نگهداری می شود، توجه داشته باشید.

اطلاعات دانلود:

نام: هرآنچه درباره‌ی راهنمای خرید سرور اختصاصی ویندوز نیاز دارید

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

, , ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار