عشق یعنی اراده به توسعه خود با دیگری در جهت ارتقای رشد دومی. (اسکات پک)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


چگونه از صحت عملکرد رم کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم؟

دسته بندی :آموزش , سیستم عامل
تاریخ : 16 فروردین 1395
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
نویسنده مهراد
807 بازدید
0 نظر


چگونه از صحت عملکرد رم کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم؟

آیا رم کامپیوتر شما به خوبی کار می کند؟

| + آموزش تست صحت عملکرد رم رایانه |

 

 

آموزش تست صحت عملکرد رم رایانه نام آموزشی جدید و کاربردی مخصوص کاربران انواع کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ های ویندوزی است. آیا رم رایانه شما به خوبی کار می کند؟ ایا کامپیوتر شما دارای یک رم “بد” است یا خیر؟ در این آموزش قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه از صحت عملکرد رم رایانه تان ، با ابزاری پیش فرض در محیط ویندوز اطمینان حاصل کنید. رم یا Random Access Memory ، حافظه ای است که در دستگاه های دیجیتالی نقش بسیار کلیدی و مهمی را ایفا می کند. اگر این قطعه با مشکلی جزئی مواجه باشد ، شما ممکن است در بخش های مختلف عملکرد سیستم با مشکلاتی رو به رو شوید که از جمله آنان می توانیم به هنگ کردن های مکرر ، فریز شدن سیستم عامل و پنجره ها و یا در شرایط بدتر با صفحه آبی مرگ یا BSOD اشاره کنیم !
آسیب دیدن فایل ها نیز می توان نشانه ای دیگر برای معیوب بودن رم سیستم باشد ؛ مخصوصا فایل هایی که اخیرا از آنان استفاده کرده اید. نشانه ی دیگر می تواند کاهش سرعت عملکرد رایانه باشد که تنها پس از Reboot شدن همه چیز به حالت عادی بازمیگردد. اگر شما هم در حین کار با کامپیوترتان ، با هریک از ایرادات به شکلی آزار دهنده مواجه می شوید ، بهتر است در ادامه این آموزش ما را همراهی کرده و از سلامت بودن حافظه رم اطمینان حاصل نمایید. هم اکنون می توانید ادامه این آموزش مفید را به صورت رایگان در ادامه مطلب دانلود سافت ور ملاحظه نمایید.

سیستم عامل ویندوز ، به طور پیش فرض دارای ابزاری حرفه ای به منظور تشخیص ایرادات احتمالی حافظه رم می باشد. برای استفاده از این امکان ، به محیط جستجوی ویندوز وارد شوید. (در ویندوز 7 از Start > Search به این قابلیت دست پیدا خواهید کرد و در ویندوز 10 می توانید از کادر مخصوصی که در نوار تسک بار قرار گرفته استفاده کنید.) در کادر مخصوص جستجو عبارت Memory را وارد کرده و در ادامه Windows Memory Diagnostic را اجرا کنید.

در پنجره ای که برایتان باز می شود ، گزینه Restart now and check for problems را کلیک کنید.

 

Memory1

 

با این کار ، سیستم ری استارت شده و پس از بوت مجدد ، وارد محیط Windows Memory Diagnostic خواهید شد. در ابتدای کار لحظاتی صبر کنید تا فرآیند مربوط به پایان برسد. در ادامه ویندوز به حالت عادی بوت می شود.

این بار عبارت Event را جستجو کرده و در ادامه Event Viewer را اجرا کنید.

در نمای سمت چپ برنامه Event Viewer ، گزینه Windows Logs را گسترش داده و بر روی System کلیک و سپس راست کلیک کنید و در ادامه Filter current log را انتخاب کنید.

 

Memory2

 

این کار دیالوگ باکس جدیدی را باز خواهد کرد ، زبانه Event source را باز کرده و از میان لیستی که باز می شود ، MemoryDiagnostics-Results را تیک بزنید و OK را انتخاب کنید.

 

Memory4

 

به Event Viewer بازگردید ، در اینجا 2 گزارش مشاهده می شود (در نمای وسط) بر روی هرکدام از آنان که کلیک کنید ، اطلاعاتی را مشاهده خواهید کرد. اگر در هریک از این گزارشات ، مشکلی گزارش داده شده باشد ، نشان دهنده این است که رم سیستم شما با اشکال مواجه است.

 

Memory5

 

نکته : اگر شما در رایانه خود 2 حافظه رم مختلف دارید (به عنوان مثال 2 عدد رم 2 گیگابایتی) ، این آموزش به شما کمک می کند که سریعاً مشخص کنید که ایراد مربوط به کدام یک از حافظه های رم است. بدین ترتیب شما تنها می توانید با تعویض یکی از رم ها ، مشکل خود را برطرف کنید. به منظور تشخیص رم معیوب ، مراحل بالا را به دقت پیش ببرید ، اگر در انتها با خطای رم مواجه شدید سیستم را خاموش کنید و یکی از رم ها را از شکاف مخصوص خارج کنید و با یک رم باقی مانده در سیستم ، مراحل بالا را مجدداً انجام دهید. اگر این بار خطای رم مشاهده نشد ، مشخص می شود که رمی که قبل تر از شکاف خارج کرده اید همان رم معیوب است و نیاز به تعویض آن دارید !

اطلاعات دانلود:

نام: چگونه از صحت عملکرد رم کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم؟

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

, , , , , , , , , , , , ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار