هنر، کلید فهم زندگی است. (اسکار وایله)

نیپوتو

تبلیغات


ارسال پیامک زنده به مخاطبان در حال گذر
ارسال پیامک انبوه به مشاغل و اصناف
ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت
ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته
ارسال پیامک انبوه از روی نقشه
مسابقه و نظر سنجی پیامکی
ارسال پیامک به دکل ایرانسل


ایمن سازی مودم وایرلس – چگونه از هک شدن پسورد مودم وایرلس جلوگیری کنیم؟

دسته بندی :آموزش , شبکه
تاریخ : 22 تیر 1395
1 Stars2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...
نویسنده مهراد
1,553 بازدید
0 نظر


آموزش کامل ایمن سازی مودم وایرلس

 

آموزش کامل ایمن سازی مودم وایرلس

| چگونه از هک شدن پسورد مودم وایرلس جلوگیری کنیم؟ |

ایمن سازی مودم وایرلس نام آموزش جدیدی است که در این مطلب از سایت دانلود سافت ور برای شما کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت دانلود سافت ور در نظر گرفته ایم. امروزه دیگر کمتر کاربر خانگی یا اداری را می توان یافت که فاقد شبکه بی سیم باشد. تنها کافیست اسمارت فون یا تبلت اندرویدی خود را برداشته و یک بار مودم های وایرلس اطراف خود را جستجو کنید. در هر بار جستجو کردن ، حداقل 2 یا 3 شبکه وایرلس را مشاهده خواهید کرد. همانگونه که می دانید ، هریک از این شبکه ها ، به یک مودم یا اکسس پوینت اختصاص دارند. بسیاری از شما نیز از این دسته مستثنی نبوده و دارای یک شبکه بی سیم خانگی هستید. یکی از بزرگ ترین چالش های کاربران این گونه شبکه ها ، نحوه ایمن سازی آن و جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز است.
شبکه های بی سیم ، در ابتدای کانفیگ شدن با یک رمز عبور قدرتمند ایمن سازی می شوند ، اما به هر دلیلی ممکن است این رمز عبور از سوی دیگران قابل دستیابی شده باشد. ممکن است شما خودتان پسورد را به دیگران داده باشید ، از طرفی امروزه اپلیکیشن هایی برای سیستم عامل اندروید عرضه شده اند که می توانند برخی شبکه های دارای ضعف امنیتی را شناسایی و بدون نیاز به وارد کردن پسورد ، به آن متصل شده و از اینترنت آنان استفاده نمایند. در صورتی که شما نیزمی خواهید از این عمل جلوگیری کرده و شبکه خود را به بهترین شکل ممکن ایمن سازی کنید و از دسترسی های غیرمجاز کاربران به اینترنت خود جلوگیری به عمل آورید ، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای این آموزش دنبال کنید. هم اکنون می توانید ادامه این آموزش مفید را به صورت رایگان در ادامه مطلب سایت دانلود سافت ور مطلعه نمایید.

بسیاری از کاربران از این موضوع بی اطلاع هستند ، اما مودم اینترنتی ، یکی از مهم ترین دستگاه های الکترونیکی ای است که کاربران در خانه نگهداری می کنند. همین روتر اینترنتی است که بسیاری از دستگاه های الکترونیکی شما را به یکدیگر مرتبط ساخته و سپس به شبکه جهانی اینترنت متصل کرده است.

متأسفانه بسیاری از روترها ، با تنظیمات بسیار ساده و کم امنیت ابتدایی عرضه می شوند برخی از این تنظیمات ممکن است حریم خصوصی شما را به شدت تهدید نمایند ، اگرچه برخی از آنان نیز به شرکت سازنده و امنیت تعبیه شده از سوی آنان بازمیگردد ، اما همچنان اقداماتی وجود دارند که از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری کرده و امکان اکسپلویت کردن را از هکرها سلب می کند.

اجازه ندهید روتر اینترنتی شما ، به نقطه نفوذ هکرها تبدیل شود !

 

1) از استفاده از روترها و یا مودم هایی که از سوی ISP شما به شما پیشنهاد می شود تا حد امکان خودداری کنید – این روترها دارای امنیتی بسیار پایین تر از روترهایی هستند که از سوی خرده فروشان به فروش می رسد. بسیاری از این مدل ها دارای سیستم های پیچیده ای هستند که امکان تغییر توسط کاربر از آنان سلب گردیده است. از این رو فریمورهای آنان نیز دارای ضعف های امنیتی بسیار بیشتری نسبت به مودم های معمولی هستند.

2) پسورد پیشفرض ورود را تغییر دهید – بسیاری از مودم ها دارای پسوردهایی پیشرفض هستند که برای ورود به صفحه کانفیگ ، هکرها از همان پسوردها استفاده می کنند. درصد بسیار بسیار بالایی از کاربران یوزرنیم و پسورد admin – admin را تغییر نمی دهند ! با ورود به آی پی آدرس 192.168.1.1 ، حتما این پسورد را تغییر دهید.

3) دسترسی به تنظیمات روتر ، نباید خارج از شبکه LAN امکان پذیر باشد – برای یک کاربر در شبکه اینترنت خانگی ، دسترسی خارج از این شبکه و دسترسی بر مبنای صفحه Web ، چندان ضروری نیست ، از این رو بهتر است برای دسترسی های ریموت ، از آی پی های مجازی استفاده کنید.

4) حتی در داخلی یک شبکه LAN ، بهتر است محدوده آی پی آدرس های دسترسی را محدود کنید – اگر چنین آپشنی در قسمت تنظیمات در دسترس شما قرار دارد بهترین راه برای محدوسازی دسترسی های غیرمجاز به صفحه کانفیگ است. چرا که بسیاری از سیستم ها و کاربران به کمک DHCP Server آی پی دریافت می کنند. شما می تواند این آی پی را مختص سیستم شخصی خودتان تعیین کنید تا تنها این شما باشید که قادر به ورود به صفحه کانفیگ و پیکربندی تنظیمات مودم خواهد بود.

5) دسترسی HTTPS را بری صفحه کانفیگ فعال کنید – در انتهای عملیات ، حتما خروج کنید. حتی الامکان نیز از حالت پرایوت مرورگر برای ورود به این قسمت استفاده کنید تا کوکی و یا نشست خاصی از آن ذخیره نشود.

6) آدرس آی پی ورود ابتدائی را تغییر دهید –  به عنوان مثال بسیاری از روترهای دارای آدرس مشخصی همچون 192.168.0.1 یا 192.168.1.1 هستند. در صورت امکان این آدرس را به آدرسی نظیر 192.168.0.67 تغییر دهید. این عمل از وقوع حملات CSRF جلوگیری به عمل می آورد.

7) یک پسورد قدرتمند Wi-Fi و پروتکل رمزگذاری بسیار قوی انتخاب کنید- WPA2 – Wi-Fi Protected Access II بهترین انتخاب برای شماست. WPA و WEP به کمک شیوه های بروت فورس قابل هک کردن می باشند. در صورت امکان ، یک شبکه دوم WiFi برای دوستان یا اعضای خانواده خود در نظر گرفته و آن را نیز به روش WPA2 رمزگذاری کنید ، با این کار شبکه خود را به طور کامل از آنان جدا می سازید.

8) WPS را غیر فعال کنید ! – توجه داشته باشید روشن بودن این قابلیت ، موجب هک شدن بسیاری از مودم های بی سیم می شود. بهتر است این قابلیت را به طور کامل خاموش کرده و از شیوه رمزگذاری که در قدم هفتم شرح داده شد استفاده کنید.

9) سایر پروتکل هایی که از کارکرد آنان بی اطلاع هستید را نیز خاموش کنید. از جمل هآنان می توان به سرویس هایی نظیر Telnet, UPnP (Universal Plug and Play), SSH (Secure Shell), HNAP – Home Network Administration Protocol اشاره کرد که نباید از طریق وب قابل دسترسی باشند.

10) در آخر باید بگوئیم همواره فریمور مودم اینترنتی خود را آپگرید کنید. پچ های امنیتی سازنده مودم یا روتر شما ، به بهبود امنیت و جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز به آن جلوگیری می کند.

اطلاعات دانلود:

نام: ایمن سازی مودم وایرلس – چگونه از هک شدن پسورد مودم وایرلس جلوگیری کنیم؟

پسورد: www.downloadsoftware.ir

لینک های دانلود:

برچسب ها:

, , , , , , , , , , ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید


CAPTCHA Image
Reload Image

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید


رفتن به نوار ابزار